förklaring ....

Postad av CC:
Då jag själv är en av de unga mammorna så har jag nog 50 frågor på varför du ska ha barn nu!!

Varför inte vänta?
Utbildningen då?
Inkomst och försörjning? Blöjor tar mer än vad du får ut i föräldrar peng.
Förlitar du dig på din mor? (Men om du är så pass redo för barn så ska du fixa allt själv!.)
Vad gör du om/när du blir ensamstående?
Hur gammal är fadern?

Jag klarade mej nätt å jämt! men fick ingen utbildning då prio 1 var ekonomin att börja jobba på en gång!! Fanns heller ingen "myndighet" som hjälpte mej för att kunna få gå kvar i skolan.. Tack vare att man är så possitiv och glad som man är så har jag lyckats vara eftertracktad på arbets marknaden..

Tänk efter inte bara 5 ggr utan 15!!! De handlar om ditt liv, Ditt! 
Men får allt säga lycka till, min son är mitt bästa misstag!
Sv; Varför inte vänta... snarare varför vänta? Om jag nu skulle göra abort vilket aldrig kommer att hända så kanske jag inte kan få mera barn, och då har jag verkligen gjort mitt livs värsta misstag.
Utbildningen har vi redan en plan på, jag kommer alltså bara missa dom sista månaderna i 9:an och dom första i ettan, eftersom att min moster är rektor på det gymnasiet jag kommer börja på, så kommer jag kunna klara det! Jag har haft otroligt tur med allt, det känns som om gud ville att jag skulle ha det här barnet :) Men Robin kommer att vara "pappa ledig". Och han kommer följa med mig till gymnasiet, så jag får amma och så. Vi har planerat allt i minst detalj!
Inkomst och försörjning; Jag har fått hela mitt barnbidrag ända sedan jag var tolv år gammal, men dock la jag undan 500 varje månad så dom tänkte vi använda i början, + att Robin har ju ett heltids jobb hos hans morbror och tjänar som en vuxen man, så vi kommer klara oss. Och när jag slutar amma kommer jag också börja jobba, och när vårat barn börjar på dagis, kommer båda att jobba! Det kommer att gå bra, blöjor/mat/kläder är något som kommer att kosta en hel del. Men som sagt vi har tänkt ut allt!
Nej jag förlitar mig verkligen inte på min mor helt. Visserligen har hon ställt upp till max, och hon kommer det, Mamma och jag har en väldigt fin relation, och vi har alltid haft det. Vi är som "bästa vänner" och jag pratar med henne om allt!  Men jag både tror och vet att mamma ställer upp, även Robins mamma kommer hjälpa till. Eftersom hon ärvt miljoner från släkt, som kommer hon att ge oss 3 tusen i månaden, vilket även min mamma kommer att göra i 1 år :)
Vad jag gör OM jag skulle bli ensamstående? : Jo då flyttar jag till ett slott, .. för det kommer aldrig att hända! Även om jag blir arg på robin ibland så älskar jag honom, och varje kväll viskar Robin i mitt öra att han älskar mig, men man kan ju aldrig vara helt säker ifall något skulle ända, men isåfall flyttar jag hem till min mamma och pappa. Robin är 16 år gammal.
Och ni som undrar och säger att han kan bli anmäld osv. Det kan han säkert bli, men när jag blev Gravid så var det första gången vi hade sex, och nej jag har väldigt svårt att prata om mitt sexliv, det lilla jag har! Men eftersom jag inte känner er och ni inte känner mig är det okej.
HAHA, ja det är mitt bästa misstag för mig med :)
Men jag och Robin pratade igår kväll, och han vill vara mer än bara Robin min pojkvän, så han kommer en dag i veckan gästblogga i min blogg, bra va! :)
Så då kan ni ställa honom alla möjliga frågor, :) Varje Torsdag kommer han gästblogga :)
Men om ni vill ställa en fråga nu är det helt okej, eftersom både han och jag kollar bloggen men jämna mellanrum. Men han kommer gästblogga HELA torsdagen, alltså kommer inte jag vara den som bloggar under dagen, eller loggar in på bloggen :D
Men nu ska jag och Robin åka hem till Robins mamma :)
får se om jag hinner blogga när jag kommer hem :D kram.

Kommentarer
Postat av: CC

Väntat på svaret ett heeelt dygn! ;P

Enligt mig så låter detta helt genomtänkt in i minsta detalj! Vilket glädjer mig då många unga mammor skaffar barn bar för "att"... Jag hade samma tanke sätt där om min Robin (sonen) om jag gör abort nu så finns chansen att jag inte kan få flera barn då vi har de problemet i släkten å vet du vad.. Jag har försökat få barn nu på senare år men ikke lyckats så sonen min är klart ett ängla barn!

Underbart att du med har en god kontakt med din mamma för de hjälper även att jag var den som aldrig bad om hjälp för att jag skulle kirra allt själv (men mamma betalade min hyra ;) )

Och du!.. Med tanke å detta svar nu i bloggen din så tycker inte jag att du ska oroa dig om folks snack om att din kille kan polis anmälas, it takes too to tango! Å kommer du med detta vettiga svar så tror jag att du var redo för att knäcka skulden ;) (men så e de va jag tycker med)



Lycka till nu!!

Kommer följa era bravader!=)

Äntligen en till vettig ung mamma!

Välkommen

2009-09-22 @ 19:30:59
Postat av: Leia

Okej, fast har man inte planerat det, så är det frågan om det är rätt gjort. Fast det kan ju förstås bli bra också.

2009-09-22 @ 20:28:07
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: CC

Planera och planera.....

Man kommer aldrig vara redo för att skaffa barn.. Hur många böcker du läser lr hur många sajter du kollar in om barn..

De är först när du får detta knyte i dina armar du fattar att ojjj......

Så en 40 årig tant ser jag mer olämpad som mor än en ung mamma av många olika anledningar jag stött på genom mina år som moder och de e ändå 9 år..

2009-09-22 @ 20:35:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0